Thursday 25 September 2014

PIAGAM PELANGGAN


PIAGAM PELANGGAN

Kami warga SJK ( C ) Min Nam dengan penuh tekad dan iltizam berikrar dan berjanji akan menumpukan seluruh tenaga dan usaha kami untuk:

1.    Memastikan semua kanak-kanak dalam sekolah ini mendapat pendidikan yang selaras dengan kehendak KBSR dan KSSR menuju Falsafah Pendidikan Negara.

2.    Memastikan semua kanak-kanak mempunyai peluang yang sama untuk memeperkembangkan lagi potensi individu secara menyeluruh dan bersepadu.

3.    Melahirkan pelajar yang kreatif, inovatif, berdisiplin, bersaintifik serta penyayang.

4.    Memastikan semua guru dan kakitangan bukan guru mendapat layanan yang sama.

5.    Menentukan semua guru dan kakitangan bekerja dalam semangat kekeluargaan dan kekitaan.

6.    Memastikan semua guru dan kakitangan berusaha kea rah peningkatan prestasi sekolah.

7.    Menguruskan kerja dengan cekap, pantas, bijaksana dan beramanah dalam pentadbiran dan pengurusan sekolah.

8.    Memastikan system pendidikan berjalan dengan lancer serta dapat memenuhi kehendak individu, masyarakat dan negara.


DASAR SEKOLAH

PERFORMANCE         Mempertingkatkan pencapaian dan prestasi bidang kurikulum dan kokurikulum ke tahap yang lebih seimbang dan cemerlang.

RESPECTABILITY     Melahirkan pelajar yang aktif dan berpandangan positif terhadap pendidikan supaya seluruh masyarakat sekolah dihormati dan diberi pengiktirafan sewajarnya.

IMAGE                          Meninggikan imej sekolah di mata masyarakat dengan mendidik pelajar-pelajar supaya berdisiplin, berakhlak mulia, berhemah tinggi berlandaskan kepercayaan kepada tuhan.

QUALITY                      Menambah murid yang berkualiti dan boleh berdikari bagi mencapai keperluan Negara.

EXPECTATION           Memenuhi aspirasi dan hasrat agama, bangsa dan negara ke arah melahirkan generasi yang berpengetahuan dengan 100% pelajar berjaya meneruskan pelajaran ke pengajian tinggi.

No comments:

Post a Comment